torsdag 4 september 2008

I natt somnade jag igen

Det är ju ganska normalt och önskvärt att somna på natten men inte nu sen några veckor tillbaka. Först var det ju OS och då var vi sex timmar efter och fick vara vakna på natten för att se direktsändningar från förmiddagstävlingarna i Peking.

Nu är det US Open och då är vi tennisintresserade också sex timmar fel och får vara vakna på nätterna för att se direktsändningarna från kvällsmatcherna i New York.

Som en liten hjälp att hålla koll på tiden har jag bytt ut OS-klockan mot en New York-klocka tills US Open är över.

Det blir inte så mycket vaken tid att blogga på och på natten är man ju till större delen upptagen. Så det får bli på stunder som den här, efter midnatt när man väntar på att någon viktig match ska börja. Men det är ju inte livsviktigt att hålla sig vaken varje natt. Somnar man, som i går natt, kan man ju se reprisen i vår morgonsändning. Men det blir ju inte riktigt samma sak - och tittar man på Internet och ser hur matchen gått så är ju nöjet med förmiddagssändningen förstörd.

Nu börjar det kännas trögt att hålla sig vaken. Så om inte matchen mellan Serena och Venus Williams börjar snar får jag nog gå och lägga mig. Jag har ju boule-träning i morgon förmiddag och ett möte på eftermiddagen så jag kan varken se TV eller sova i morgon. Jag förstår inte hur man hann med att arbeta också - innan pensionen? Ja något var det väl som blev lidande...

Inga kommentarer: